6 دليل منطقي براي برون سپاري سئو
اگرچه برندها مي توانند با استفاده از سئو داخلي موفق باشند، اما مزاياي متعددي براي برون سپاري سئو وجود دارد.
هدف شما اين است که بهترين راه براي پيشبرد سئو را پيدا کنيد و سودآوري آن براي شرکت يا سازمان شما باشد.
گزينه هاي شما:
سئوي خود را برون سپاري کنيد.
سئوي خود را در خانه نگه داريد.
پاسخ براي همه يکسان نيست. و انتخاب امروز شما ممکن است يک سال ديگر يکسان نباشد.
در اينجا شش دليل منطقي است که سئو را برون سپاري کنيد.
1. رفع مسئوليت
بسته به اندازه و ترکيب تيم شما، ممکن است تعداد زيادي از افراد بازاريابي، فني و/يا محتوايي داشته باشيد که کلاه هاي زيادي بر سر دارند يا مسئوليت هاي متعددي دارند.
اصول سئو به عملکردهايي نياز دارد که فراتر از جنبه هاي اصلي تحقيق، استراتژي ها و اجراي تاکتيک ها باشد. اين شامل محتوا، IT، UX و توانايي پيمايش در هر گونه عملکرد قانوني يا انطباق است.
برون سپاري سئو اغلب يک مسئوليت (يا چندگانه) را از کارکنان بازاريابي حذف مي کند، و به آنها اجازه مي دهد تا بيشتر از اينکه يک متخصص شوند و در يک کانال خاص عميق شوند، از تلاش خود عقب نشيني کنند.
2. ايجاد پاسخگويي
عميق تر از فکر کردن به مسئوليت هاي روزمره، فکر کردن به مسئوليت هاست.
زماني که فردي کلاه زيادي بر سر دارد (از جمله کلاه سئو)، تمرکز بر روي کار مورد نياز و پاسخگويي کامل براي پيشرفت و عملکرد دشوار است.
سئو زمان مي برد. با اين حال، براي دستيابي به مزاياي بلند مدت، به اجراي تاکتيکي زيادي در کوتاه مدت نياز دارد. بايد در قبال کار مسئوليت پذير باشد.
يعني توانايي تجهيز طرف مسئول به بودجه، منابع، ابزار و نيازهاي مجاور (محتوا، فناوري اطلاعات و غيره) براي انجام درست کار. به علاوه، بايد انتظاري از يک استراتژي، شاخص هاي کليدي عملکرد و زمان براي چگونگي وقوع و اندازه گيري آن وجود داشته باشد.
يک منبع پاره وقت، يا منبعي که همه منابع و تخصص مورد نياز را ندارد، نمي تواند به طور منصفانه براي عملکرد و کيفيت تلاش پاسخگو باشد.
3. اعتدال داشتن
من در طول سالها حتي در سمت نمايندگي چيزها ياد گرفتهام که داشتن يک نفر در وسط بهعنوان ناظم به چه معناست.
داشتن يک شخص ثالث، يا شخصي که در امور روزمره سازمان تعبيه نشده است، مي تواند يک مزيت بزرگ باشد.
آن شخص يا گروه ميتواند چيزهايي را ببيند که در هنگام سر و کار داشتن با ساير فعاليتهاي بازاريابي، عمليات، فعاليتهاي فروش يا خدمات مشتري از قلم ميافتند.
درست مانند اينکه نويسنده اي که نسخه خود را تصحيح مي کند ايده آل نيست، بازارياب هايي که کار خود را بدون ديدگاه بيروني انجام مي دهند، مي توانند زمان سختي داشته باشند.
4. ايجاد ثبات
سازگاري مي تواند يک مسئله براي تمرکز سئو داخلي باشد. مگر اينکه بخشي از يک تيم اختصاصي SEO باشد، هميشه به احتمال زياد يک علاقه رقابتي وجود دارد.
اخراج خدمات مشتري، يا نياز به کار با سرنخ ها، اغلب مي تواند بر سئو و عناصر يک برنامه اولويت داشته باشد که امروز تأثير فوري نخواهد داشت.
تلاش ها و تعهدات متناقض به استراتژي کلي سئو در صورت عدم انجام مداوم و اولويت بندي آسيب مي بيند.
5. براي آوردن تخصص
توانايي به روز ماندن و متخصص بودن در سطح مورد نياز براي ايجاد، حفظ و تطبيق يک استراتژي سئو مي تواند در داخل انجام شود.
الگوريتم ها و نتايج جستجو دائما در حال تغيير هستند. رقبا همه جا هستند و سيل اطلاعات (دقيق يا نادرست) وجود دارد.
حتي درخشانترين سئوي داخلي نيز بايد بتواند در جامعه سئو فعال بماند تا دقيق بماند. فراتر از استراتژي و اجراي تاکتيکي، هميشه يک مشکل جديد براي حل يا چيزي براي عيب يابي وجود دارد.
براي يک سازمان پيچيده يا وب سايت بزرگ، سئوي حرفه اي بودن چالش برانگيز است. براي برندها و مشاغل کوچکتر، استخدام يک نفر، چه رسد به چند نفر، فقط براي سئو سخت است.
6. براي بهبود ROI
سئو سايت تضميني ممکن است چه تلاش در داخل يا با يک شريک انجام شود. با اين حال، زماني که «کلاه»، مسئوليتپذيري و تخصص ميتواند مشکل باشد، هميشه آسانترين کار نيست.
اگر سئو کار مي کنيد، روي افراد، فناوري، محتوا و اندازه گيري سرمايه گذاري مي کنيد. شما مي خواهيد بدانيد که بازده آن سرمايه را دريافت مي کنيد.
برخي از تيمها و سازمانها به خوبي براي يک تيم داخلي تنظيم شدهاند که ميتواند با همه ذينفعان براي پيشبرد کارها از نزديک همکاري کند.
اگر يک تيم داخلي داريد يا قصد سرمايه گذاري در آن را داريد، حتما اين دلايل برون سپاري را در ذهن داشته باشيد تا مانعي براي رسيدن به اهدافتان نشوند.